produse

Politica de returnare

                                        POLITICA DE RETUR

                                 

 

 

Dacă un produs achiziționat de la magNET.ro nu va mulțumește in totalitate, îl puteti returna în termenul legal de 14 de zile calendaristice de la momentul livrării sau ridicării.

Serviciul Retur se supune drepturile legale de retragere in 14 zile pentru comert la distanta: Conform OUG nr. 34/2014 cumparatorul are posibilitatea de a se retrage din contractul de la distanta in termen de 14 zile incepand de la ziua in care intra in posesia fizica a produsului.

Aveti posibilitatea ca in acest termen sa returnati produsul, nefiind obligatoriu ca acesta sa fie returnat in ambalajul original. Pentru aceasta puteti completa formularul de retur pus la dispozitie in sectiunea din contul dvs  formular Retur sau ne puteti comunica intentia dumneavoastra (declaratie neechivoca) de retur in orice alt mod (în scris - prin e-mail, la adresa office@magNET.ro. ). Dupa completarea Cererii de retur se preda produsul curierului ales de dvs, ambalat cat mai bine. 

In procesul de retur, puteti folosi orice serviciu de expeditie doriti dvs.

Va prezentam pasii ce trebuie sa ii urmatii pentru a depune cererea din contul dvs de client. In acelasi timp, mai jos regasiti si regulamentul complet pentru renuntarea la cumparare:

 

  • Accesati rubrica “Contul meu” si selectati “Retur ”:

 

  • Aici veti regasi comenzile eligibile pentru retur. Selectati comanda si produsul pe care doriti sa il returnati si apasati butonul „Trimitere Cerere Retur”

Clientii, persoane fizice, care renunta la cumparare, solicitand returul unui produs, se vor supune regulilor prezentului Regulament, acceptandu-l in integralitate.

Cheltuielile de returnare, respectiv costurile de livrare vor fi suportate de client, iar rambursarea contravalorii produsului se va face în cel mult 14 de zile de la data la care suntem informați cu privire la decizia dumneavoastră de retragere din contract, dar nu înainte de data recepționării bunurilor.

Va rugam sa cititi cu atentie conditiile de mai jos:

 Produsele pe care doriti sa le returnati trebuie să fie în aceeași stare în care le-ati primit și sa fie însotit de accesoriile/cadourile cu care a fost livrat.

Aveti posibilitatea ca in acest termen de 14 de zile sa returnati produsul, nefiind obligatoriu ca acesta sa fie returnat in ambalajul original. Daca produsele (sau produsul ) returnate au fost insotite de eventuale bonusuri/cadouri, trebuie returnate si acestea. In caz contrar, valoarea acestora se diminueaza din valorea returului.

Cum puteti returna produsele achizitionate de la magNET.ro?

Produsele cumparate de pe www.magNET.ro pot fi returnate  in termen de 14 zile calendaristice:

  • prin completarea formularului de Retur afisat pe site la sectiunea din cont, sau
  • prin declaratie neechivoca in care cumparatorul isi exprima decizia de retragere din contract  transmisa pe un suport durabil, spre exemplu pe e- mail, la adresa: office@magnet.ro .  

Dupa completarea Cererii de retur sau dupa ce ne-ati informat printr-un email cu privire la retur,  se preda produsul curierului ales de dvs, ambalat cat mai bine.

  • Date returnare

     

    Produsele se trimit catre Departamentul de Retur magNET.ro astfel:

     

  • - Produsle din brandurile PHILIPS, DELONGHI, TEFAL, KRUPS, ROWENTA, BRAUN, BOSCH se trimit prin curier la adresa:

    Adresa: Bulevardul Dacia nr 56, Corp B, Parter. Sector 2, Bucuresti.
    Telefon: 0775 624 638 (tarif normal)
    E-mail: office@magNET.ro
    Program de lucru: Luni - Vineri 10:00 - 16:00

  • - Produsele din brandurile Instant Pot, Cosori, Hurom, JTC OMNIBLEND, IMOUMLIVE, WELLRA, REBER, BISSELL,se trimit prin curier la adresa:

  • Adresa: Piața 1 Mai, nr. 4-5, CP 400052, Cluj-Napoca, Cluj (Platforma Clujana)
    Telefon: 0775 624 638 (tarif normal)
    E-mail: office@magNET.ro
    Program de lucru: Luni - Vineri 10:00 - 16:00

    Returnarea se face prin curierat.

     

Termenul de 14 zile calendaristice se calculeaza:

  • de la data intrarii in posesie a produsului; in cazul unei comenzi care contine mai multe produse, termenul de 14 zile calendaristice se calculeaza de la data livrarii ultimului produs din comanda.

  

Categorii de produse care NU pot fi returnate.

Produse excluse, fara drept de returnare
1. Produse confectionate dupa specificatiile prezentate de consumator sau personalizate in mod clar
2. Produse susceptibile de a se deteriora sau a expira rapid
3. Produse consumabile desigilate aferente oricarei categorii de produse din oferta
4. Produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena si care au fost desigilate de consumator - anumite produse din categoria INGRIJIRE PERSONALA, INGRIJIREA MAMEI SI COPILULUI sau PRODUSE BIO  care se folosesc pentru igiena / ingrijire corporala sau pentru alimentatie.
5. Produse care sunt, dupa livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente
6. Inregistrari audio, video, sau programe informatice sigilate, care au fost desigilate
7. Furnizarea de continut digital care nu este livrat pe un suport material

8. Produse care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena si care au fost utilizate de consumator (consumabile, vase de gatit, filtre de apa, etc);

9. Produse care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri mecanice sau electrice (nesemnalate ca si defecte estetice in primele 15 minute  de la receptionarea produsului). Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri, urme de folosire excesiva si/sau interventii neautorizate etc.

10. Produse care prezinta urme e utilizare si care nu mai sunt functionale/sunt defecte – acestea fac obiectul service-ului autorizat.

11.Produse aduse pe comenzi speciale ferme pentru a carei furnizare a fost nevoie de plata in avans;

12.Acumulatorii, becurile obisnuite, becurile cu halogen (scoase din cutia originala);

13.Daca au fost achizitionate mai multe produse din acelasi model, se accepta retur doar daca unul singur a fost desigilat sau dezambalat;


Aceste exceptii se aplica conform Art. 16 din O.U.G. 34/2014.

Produsele comandate si ridicate din punctul de lucru, nu pot fi returnate conform O.U.G 34 din 2014. (ACESTE PRODUSE POT FI TESTATE LA MOMENTUL RECEPTIEI).

Categorii de produse care nu pot fi returnate decat sigilate.

 

Următoarele categorii de produse NU se pot returna decat sigilate:


1. Consumabile (filtre și cartușe filtrante, cartușe refil, acumulatori, cartușe imprimantă, accesorii birotică și papetărie etc.);
2. Produse de îngrijire personală, cosmetice, parfumuri;
3. Produse pentru igiena intimă (absorbante, irigatoare, gel intim,reserve periute de dinti, etc.) și igiena dentară (periuțe de dinți, irigatoare bucale etc.)
4. Extensii de garanții;
5. Birotica și papetărie;
6. Produse pentru copii și nou-născuți (scutece și hrană, igienă și îngrijire etc.);
7. Articole pentru gravide (accesorii maternitate și cosmetice gravide etc.);
8. Daca ai cumparat mai multe produse de acelasi fel si vrei sa le returnezi pe toate, doar unul dintre produse poate fi desigilat, restul de produse le putem accepta doar daca sunt sigilate.
9. Produsele aduse in stoc in urma unei comenzi speciale ferme si a efectuarii platii in avans, nu pot fi returnate.
10. Din motive de igiena nu se accepta retur produse de tip Casti Earbuds care au fost desigilate.

Aceste limitari se aplica conform OUG 34/2014 art. 16.
 

Diminuarea valorii bunurilor returnate (Conform O.U.G. Nr. 34/2014 Art. 14, Alin. 3)

Intrucat în cazul vânzărilor la distanță consumatorul nu are posibilitatea de a vedea bunurile înainte de încheierea contractului, acesta are dreptul de a se retrage. Din același motiv, consumatorului i se permite să testeze și să verifice bunurile pe care le-a cumpărat în măsura în care este necesar pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a bunurilor.
Pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a bunurilor, consumatorul trebuie să le mânuiască și să le inspecteze în același mod în care i s-ar permite să o facă într-un magazin fizic real. De exemplu: consumatorul trebuie doar să probeze un articol de îmbrăcăminte, nu să îl poarte la diverse ocazii. Produsele electronice și electrocasnice se probează numai prin pornirea și oprirea acestora, NU prin folosirea acestora în scopul în care au fost produse. Prin urmare, în timpul perioadei de retragere, consumatorul trebuie să mânuiască și să inspecteze bunurile cu grija necesară.
Consumatorul este responsabil pentru diminuarea valorii bunurilor care rezultă din manipulări altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, calităților și funcționării bunurilor.
Actiuni acceptate pentru determinarea naturii, calității și funcționării bunurilor sunt:


 - dezambalarea fără distrugerea sau deteriorarea ambalajelor originale, urmand instructiunile pentru despachetare (acolo unde producatorul indica modul de manipulare ) fara deteriorarea ambalajului, produsului sau accesoriilor;
 - inspectarea vizuală, tactilă și olfactivă (atunci când nu se încalcă prevederile de mai jos) a produselor;
 - în cazul produselor care nu necesită montarea de accesorii consumabile sau racordarea la alte utilități decât energia electrică se permite alimentarea numai cu energie electrică și pornirea/oprirea acestora;
 - în cazul produselor care necesită montarea de accesorii consumabile (de ex.: filtre, cartușe refill, cartușe de imprimantă, toner etc.) sau racordarea la alte utilități decât energia electrică (de ex.: apă, gaz metan, aer comprimat etc.) se permite alimentarea numai cu energie electrică și pornirea/oprirea acestora și nu se permite montarea accesoriilor consumabile.

Daca un consumator își exercită dreptul de retragere după ce a utilizat bunurile într-o măsură care depășește limita necesară stabilirii naturii, caracteristicilor și modului de funcționare a bunurilor, consumatorul răspunde pentru eventuala diminuare a valorii bunurilor.
Acţiuni neacceptate care duc la diminuarea valorii produsului returnat sau pierderea dreptului de retragere:


 - folosirea aparatelor electronice sau electrocasnice în orice alt mod decât testarea prin pornirea/oprirea aparatului;
 - ruperea sigiliilor și a etichetelor;
 - ruperea sau deteriorarea ambalajelor originale (ambalajele originale fac parte integrantă din produs);
 - zgârierea, murdărirea, pătarea, impregnarea produselor cu substanțe externe;
 - desigilarea accesoriilor consumabile (de ex. cartușe de cerneală, toner etc.)
 - desigilarea sau instalarea licențelor software;
 - desigilarea produselor alimentare, cosmetice, de îngrijire personală, de curățenie, produselor pentru copii și nou-născuți sau de lenjerie intimă.

Accesoriile (manuale de utilizare, CD-uri, cabluri etc.) aflate în cutia produsului precum și ambalajul original al acestuia fac parte integrantă din produs. Ca urmare atunci când returnați un produs aveți obligația de a-l returna cu ambalajul original nedeteriorat, protejat (fără etichete lipite pe acesta, fără tăieturi, rupturi etc.) și împreună cu toate accesoriile acestuia.

În cazul retragerii din contract, consumatorul este responsabil doar în ceea ce privește diminuarea valorii bunurilor care rezultă din manipularea bunurilor, altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționării bunurilor. În cazul în care bunul returnat prezintă ambalaj original deteriorat sau incomplet, urme de uzură, zgârieturi, lovituri, șocuri electrice, accesorii lipsă, certificate de garanție lipsă, consumatorul este responsabil în ceea ce privește diminuarea valorii bunurilor. Înainte de a returna produsul vă rugăm să protejați ambalajul original cu folie pentru ambalat din plastic stretch sau cu o cutie din carton. Nu tăiați ambalajul original și nu lipiți etichete sau scotch pe acesta.

Valoarea produselor folosite, cu urme de uzură (pete, zgârieturi, îndoituri, fisuri, lovituri etc.) se accepta retur numai dupa aducerea lor la conformitate, implicand costurile de igienizare, cosmetizare,reparare, înlocuire a eventualelor piese deteriorate și aducere la o formă comercială în vederea vânzării ca produs Recondiționat / Refurbished. Valorea finală se stabilește în funcție de valoarea pieselor ce trebuie înlocuite și a manoperei de recondiționare sau ca diferența dintre valoarea inițială a produsului nou și valoarea de revânzare a produsului folosit.
Valoarea produselor cu ambalajul original deteriorat (carton șifonat și/sau rupt și/sau tăiat și/sau găurit și/sau ud și/sau cu urme de etichete, bandă adezivă, pix, marker etc.) se diminuează cu valoarea aducerii la conformitate.

Valoarea produselor cu ambalajul original lipsă sau incomplet (de exemplu: suporți de siguranță, elemente de protecție din carton sau polistiren etc.) se diminuează conform valoarii aducerii la conformitate.


Orice modificare a starii produselor sau deteriorarea ambalajului original a acestora ce face imposibila vanzarea produsului ca nou, duce automat la aplicarea proceduri de returnare supusa taxelor de readucere a produselor la starea in care au fost livrate.

Diminuarea se aplica intre 10%-90% din valoarea initiala a produsului. Taxa de diminuare va fi comunicata catre client la receptionarea produselor.

 - produsul returnat trebuie să fie însoțit de certificatul de garanție în original, dacă acesta este emis de producător/distribuitor, cu excepția certificatelor de garanție emise în format electronic.
 - daca produsele returnate au fost insotite de eventuale bonusuri/cadouri, trebuie returnate si acestea. In caz contrar, valoarea acestora se diminueaza din valorea returului.

MAGNET ONLINE SHOP  (magNET.ro) recomanda, pentru o desfasurare cat mai buna a procedurii de retur, pastrarea completa a ambalajului si accesoriilor alaturi de care este insotit produsul. Returnarea unui produs fara ambalaj sau fara alte accesorii ale ambalajului (spre exemplu suporti de siguranta / protectie din carton sau polistiren) sau ale produsului va duce la diminuarea valorii produselor, conform celor mai sus mentionate.

Consumatorul nu îşi poate exercita dreptul de retragere pentru furnizarea de bunuri sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătății sau din motive de igienă și care au fost desigilate: produse alimentare, produse cosmetice, produse de lenjerie, produse electronice care au intrat in contact cu pielea/parul/cavitatea bucala/urechi.

 

Costurile de igienizare se aplica produselor utilizate si necuratate si implica o taxa fixa si este in valoare de 50 de lei cu TVA inclus.

Termenul de analizare al unei solicitari de retragere din contract poate varia de la 24 la 96 de ore de la receptia produsului dar nu va depasi termenul legal de rambursare  contravalorii in conformitate cu legislatia in vigoare.

Returnarile nu se vor face cu ramburs. Returnarea sumelor de bani achitate se vor realiza ulterior prin transfer bancar.

 

Conditiile referitoare la produsul returnat:

 

  • Sa aiba toate componentele, accesoriile, inclusiv manual de utilizare si certificate de garantie;
  • In cazul produselor cu certificate de garantie asigurata direct de producator, acestea nu mai pot fi reproduse si se solicita la retur sa insoteasca produsul. Din pacate un produs fara certificat de garantie nu mai poate fi comercializat si ca atare pot fi caculate costuri pentru aducerea la conformitate!!!
  • Produsul trebuie sa fie returnat in conditii de siguranta, pe cat posibil in ambalajul original pentru a se evita deteriorarea acestuia la manipulare si/sau transport. Unele produse sunt marcate cu un sigiliu aplicat de producator pe ambalaj. Acest sigiliu nu este prezent in mod obligatoriu, prezenta lui fiind specifica producatorului. Prezenta sigiliului nu este obligatorie pentru a demonstra ca produsul este exact in forma si conditiile in care a fost eliberat de catre producator. Deteriorarea sigiliului nu aduce nici o limitare a dreptului de renuntare la contract.

Departamentul tehnic va face evaluare starii produsului, inclusiv in ceea ce priveste componentele si accesoriile acestuia.

In cazul in care plata comenzii s-a facut cu un card bancar, rambursarea se va face prin aceeasi metoda de plata in cel mult 14  zile de la data la care magNET.ro intra in posesia produsului returnat, dar nu mai mult de 14 zile calendaristice.

 

In cat timp va vom restitui suma aferenta returului?

Se va face in termen maxim 14 zile de la data la care magNET.ro intra in posesia produsului returnat, dar nu mai mult de 14 zile calendaristice.

 

Prelucrarea datelor cu caracter personal in scopul efectuarii returului

In cazul in care nu exista neconformitati iar produsele indeplinesc toate conditiile de retur mentionate mai sus, angajatii magNET.ro vor proceda la intocmirea documentelor financiar-contabile aplicabile, in conformitate cu prevederile legale (factura de retur/avans, dispozitie de compensare, dispozitie de plata, chitanta). Datele necesare intocmirii documentelor mai sus mentionate fac referire la: nume, prenume, domiciliu, seria si nr. CI, cont bancar, dupa caz. Vom folosi datele cu caracter personal in scopul intocmirii documentelor financiar-contabile, conform dispozitiilor legale in vigoare. In cazul in care dumneavoastra nu doriti sa furnizati aceste date, returnarea produselor nu este posibila chiar daca se incadreaza in conditiile de retur mai sus prezentate, intrucat nu ne putem conforma legislatiei din domeniul fiscal.

Costuri de transport si taxe speciale pentru renuntarea la cumparare: toate costurile sunt suportate de catre client.

Costul de transport tur este in valoare de 11.99 lei cu tva inclus si este suportat de client in cazul RETURULUI,  indiferent daca produsul a beneficiat de transport gratuit. In cazul Returului, taxa de livrare va fi retinuta din valoarea achitata de client.

Cazurile DOA (DOA - Dead On Arrival) - produse defecte din fabrica - a se intelege produse nefunctionale (care nu pornesc la conectarea in priza, conform instructiunilor producatorului):

Pentru ca ne dorim ca experienta de cumparaturi pe magNET.ro sa fie cat mai placuta pentru client, magNET.ro va face solicitarea de ridicare si inlocuire produs DOA cat mai rapid posibil, in programul de lucru al curierului, pentru cazurile raportate.

Produsul care a fost raportat de catre client drept defect (DOA - Dead On Arrival) în termen de 48 de ore de la recepție,  (Atentie! Comunicarea / raportarea cazului se face in scris pe adresa de email office@magNET.ro) :

Va fi returnat prin curier GLS la magNET.ro (dupa informarea primita pe email, magNET.ro va solicita ridicarea produsului prin curier GLS in maximum 3 zile lucratoare).

 

Atentie!!! Daca clientul nu doreste sa ii fie ridicat produsul prin curierul trimis de magNET.ro si il trimite retur cu o alta firma de curierat aleasa de catre client, magNET.ro NU este responsabil de costurile de transport.

 

magNET.ro poate refuza colaborarea cu consumatorii care au abuzat de dreptul de a renunta la cumparare. Notificarea acestora se va face anterior impunerii restrictiilor privind vanzarea de produse sau servicii.