POLITICA DE RETUR
Dacă un produs achiziționat de la magNET.ro nu va mulțumește in totalitate, îl puteti returna în termenul legal de 14 de zile calendaristice de la momentul livrării sau ridicării.
1. Procedura de retur
Cum puteti returna produsele achizitionate de la magNET.ro?
Produsele cumparate de pe www.magNET.ro pot fi returnate in termen de 14 zile calendaristice:
Dupa completarea Cererii de retur sau dupa ce ne-ati informat printr-un email cu privire la retur, se preda produsul curierului ales de dvs, ambalat cat mai bine.
Produsele se trimit catre Departamentul de Retur magNET.ro la adresa:
Adresa magNET.ro: Bulevardul Dacia nr 56, Corp B, Parter. Sector 2, Bucuresti.
Telefon: 0775 624 638 (tarif normal)
E-mail: office@magNET.ro
Program de lucru: Luni - Vineri 10:00 - 16:00
Returnarea se face prin curierat.
Termenul de 14 zile calendaristice se calculeaza de la data intrarii in posesie a produsului; in cazul unei comenzi care contine mai multe produse, termenul de 14 zile calendaristice se calculeaza de la data livrarii ultimului produs din comanda.
Aveti posibilitatea ca in acest termen sa returnati produsul, nefiind obligatoriu ca acesta sa fie returnat in ambalajul original.
Va prezentam pasii ce trebuie sa ii urmatii pentru a depune cererea din contul dvs de client. In acelasi timp, mai jos regasiti si regulamentul complet pentru renuntarea la cumparare:
2. Informatii retur persoane fizice(care au calitatea de consumator):
Retragerea din contract sau renuntarea la cumparare aplicabila persoanelor fizice (care au calitatea de Consumator)
*Consumator - orice persoană fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociaţii, care, în cadrul contractelor care intră sub incidenţa prezentei legi, acţionează în scopuri din afara activităţii sale comerciale, industriale sau de producţie, artizanale ori liberale;
Returnarea produselor se poate face prin orice firmă de curierat preferată de client respectând pașii mai sus menționați. Cheltuielile de returnare sunt suportate de consumator Returnarea / solicitarea de retragere din contract se va face în termen de 14 zile calendaristice de la data recepționarii produselor. Se recomandă returnarea produselor cu opțiunea verificare colet.
Se recomandă returnarea produselor în ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte, documentele care le-au însoțit și cu o copie a Facturii de achiziție.
- Returnarea unui produs incomplet, fără toate accesoriile care l-au însoțit în pachet, va duce la diminuarea valorică.
- Returnarea produselor care prezintă modificări fizice, lovituri, ciobiri, zgârieturi, pete, șocuri mecanice etc, va duce la diminuarea valorică în funcție de constatarea service.
Costurile serviciilor asociate deja executate la momentul livrării și plății comenzii vor fi suportate de client, iar rambursarea contravalorii produsului se va face in termen de maxim 14 zile de la data la care suntem informați cu privire la decizia dumneavoastră de retragere din contract, dar nu înainte de data recepționării bunurilor.
Sumele achitate prin modalitatea de plata online, prin card bancar sau Bitcoin, vor fi blocate automat pe contul clientului, de catre procesatorul de plati, si directionate automat catre contul bancar al magNET.ro, in termen de aproximativ 72 de ore. Tinem sa atragem atentia ca acest proces se face automat, fara interventia vreunui angajat al magNET.ro. Confirmarea comenzii se va efectua dupa verificarea si confirmarea incasarii. In situatia in care comenzile nu pot fi onorate, returul banilor se va face intr-un termen de maxim 5 zile lucratoare de la comunicarea catre client.
In situatia returnarii/deblocarii sumelor achitate online (la cererea clientului sau din cauza incapacitatii de a livra produsele), va rugam sa luati legatura cu banca emitenta a cardului deoarece in functie de protocolul pe care dumneavoastra l-ati semnat si incheiat cu banca, desi un reprezentant magNET.ro solicita returnarea sumei, banca poate debloca valoarea intr-un termen de pana la 30 zile.
Informatii retur personale juridice:
Retragerea din contract sau renuntarea la cumparare aplicabila persoanelor juridice (operatori economici *) / clientilor care nu intrunesc conditiile privind calitatea de consumator*(Confom O.U.G. 34/2014 ).
* Orice operator economic inregistrat la ANAF in baza unui CUI/CIF cu exceptia organizatilor non-profit sau a asociatilor alcatuite din persoane fizice care nu au ca scop profitul (ex. asociatii de locatari).
Solicitarea de retur in cazul persoanelor juridice se va face pe mail la adresa office@magnet.ro
Conditiile de retur in cazul persoanelor juridice ( operatori economici* )/clientilor care nu intrunesc conditiile privind calitatea de consumator*:
- perioada de max. 5 zile lucratoare de la data intrarii in posesie a produsului / produselor
- produsul returnat sa fie sigilat sau nefolosit* (*indiferent daca produselor sunt cu sau fara sigiliu specific)
- produsele acceptate ca retur, se vor returna in termen de maximum 5 zile (calendaristice) de la solicitarea de retur.
Conditiile de retur de mai sus sunt cumulative, astfel trebuie sa fie indeplinite toate pentru a putea returna un produs.
Ne rezervam dreptul de aplicare a unei penalizari sau de a refuza returul in cazul produselor care nu indeplinesc conditiile mai sus mentionate sau cu termen de retur depasit.
4. Diminuarea valorii bunurilor returnate:
Diminuarea valorii bunurilor returnate (Conform O.U.G. Nr. 34/2014 Art. 14, Alin. 3)
Intrucat în cazul vânzărilor la distanță consumatorul nu are posibilitatea de a vedea bunurile înainte de încheierea contractului, acesta are dreptul de a se retrage. Din același motiv, consumatorului i se permite să testeze și să verifice bunurile pe care le-a cumpărat în măsura în care este necesar pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a bunurilor.
Pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a bunurilor, consumatorul trebuie să le mânuiască și să le inspecteze în același mod în care i s-ar permite să o facă într-un magazin fizic real. De exemplu: consumatorul trebuie doar să probeze un articol de îmbrăcăminte, nu să îl poarte la diverse ocazii. Produsele electronice și electrocasnice se probează numai prin pornirea și oprirea acestora, NU prin folosirea acestora în scopul în care au fost produse. Prin urmare, în timpul perioadei de retragere, consumatorul trebuie să mânuiască și să inspecteze bunurile cu grija necesară.
Consumatorul este responsabil pentru diminuarea valorii bunurilor care rezultă din manipulări altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, calităților și funcționării bunurilor.
Actiuni acceptate pentru determinarea naturii, calității și funcționării bunurilor sunt:
- dezambalarea fără distrugerea sau deteriorarea ambalajelor originale, urmand instructiunile pentru despachetare (acolo unde producatorul indica modul de manipulare ) fara deteriorarea ambalajului, produsului sau accesoriilor;
- inspectarea vizuală, tactilă și olfactivă (atunci când nu se încalcă prevederile de mai jos) a produselor;
- în cazul produselor care nu necesită montarea de accesorii consumabile sau racordarea la alte utilități decât energia electrică se permite alimentarea numai cu energie electrică și pornirea/oprirea acestora;
- în cazul produselor care necesită montarea de accesorii consumabile (de ex.: filtre, cartușe refill, cartușe de imprimantă, toner etc.) sau racordarea la alte utilități decât energia electrică (de ex.: apă, gaz metan, aer comprimat etc.) se permite alimentarea numai cu energie electrică și pornirea/oprirea acestora și nu se permite montarea accesoriilor consumabile.
Daca un consumator își exercită dreptul de retragere după ce a utilizat bunurile într-o măsură care depășește limita necesară stabilirii naturii, caracteristicilor și modului de funcționare a bunurilor, consumatorul răspunde pentru eventuala diminuare a valorii bunurilor.
Acţiuni neacceptate care duc la diminuarea valorii produsului returnat sau pierderea dreptului de retragere:
- folosirea aparatelor electronice sau electrocasnice în orice alt mod decât testarea prin pornirea/oprirea aparatului;
- ruperea sigiliilor și a etichetelor;
- ruperea sau deteriorarea ambalajelor originale (ambalajele originale fac parte integrantă din produs);
- zgârierea, murdărirea, pătarea, impregnarea produselor cu substanțe externe;
- desigilarea accesoriilor consumabile (de ex. cartușe de cerneală, toner etc.)
- desigilarea sau instalarea licențelor software;
- desigilarea produselor alimentare, cosmetice, de îngrijire personală, de curățenie, produselor pentru copii și nou-născuți sau de lenjerie intimă.
Accesoriile (manuale de utilizare, CD-uri, cabluri etc.) aflate în cutia produsului precum și ambalajul original al acestuia fac parte integrantă din produs. Ca urmare atunci când returnați un produs aveți obligația de a-l returna cu ambalajul original nedeteriorat, protejat (fără etichete lipite pe acesta, fără tăieturi, rupturi etc.) și împreună cu toate accesoriile acestuia.
În cazul retragerii din contract, consumatorul este responsabil doar în ceea ce privește diminuarea valorii bunurilor care rezultă din manipularea bunurilor, altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționării bunurilor. În cazul în care bunul returnat prezintă ambalaj original deteriorat sau incomplet, urme de uzură, zgârieturi, lovituri, șocuri electrice, accesorii lipsă, certificate de garanție lipsă, consumatorul este responsabil în ceea ce privește diminuarea valorii bunurilor. Înainte de a returna produsul vă rugăm să protejați ambalajul original cu folie pentru ambalat din plastic stretch sau cu o cutie din carton. Nu tăiați ambalajul original și nu lipiți etichete sau scotch pe acesta.
Valoarea produselor folosite, cu urme de uzură (pete, zgârieturi, îndoituri, fisuri, lovituri etc.) se accepta retur numai dupa aducerea lor la conformitate, implicand costurile de igienizare, cosmetizare,reparare, înlocuire a eventualelor piese deteriorate și aducere la o formă comercială în vederea vânzării ca produs Recondiționat / Refurbished. Valorea finală se stabilește în funcție de valoarea pieselor ce trebuie înlocuite și a manoperei de recondiționare sau ca diferența dintre valoarea inițială a produsului nou și valoarea de revânzare a produsului folosit.
Valoarea produselor cu ambalajul original deteriorat (carton șifonat și/sau rupt și/sau tăiat și/sau găurit și/sau ud și/sau cu urme de etichete, bandă adezivă, pix, marker etc.) se diminuează cu valoarea aducerii la conformitate.
Valoarea produselor cu ambalajul original lipsă sau incomplet (de exemplu: suporți de siguranță, elemente de protecție din carton sau polistiren etc.) se diminuează conform valoarii aducerii la conformitate.
Orice modificare a starii produselor sau deteriorarea ambalajului original a acestora ce face imposibila vanzarea produsului ca nou, duce automat la aplicarea proceduri de returnare supusa taxelor de readucere a produselor la starea in care au fost livrate.
Diminuarea se aplica intre 10%-90% din valoarea initiala a produsului. Taxa de diminuare va fi comunicata catre client la receptionarea produselor.
- produsul returnat trebuie să fie însoțit de certificatul de garanție în original, dacă acesta este emis de producător/distribuitor, cu excepția certificatelor de garanție emise în format electronic.
- daca produsele returnate au fost insotite de eventuale bonusuri/cadouri, trebuie returnate si acestea. In caz contrar, valoarea acestora se diminueaza din valorea returului.
Magnet Online Shop S.R.L. (magNET.ro) recomanda, pentru o desfasurare cat mai buna a procedurii de retur, pastrarea completa a ambalajului si accesoriilor alaturi de care este insotit produsul. Returnarea unui produs fara ambalaj sau fara alte accesorii ale ambalajului (spre exemplu suporti de siguranta / protectie din carton sau polistiren) sau ale produsului va duce la diminuarea valorii produselor, conform celor mai sus mentionate.
Consumatorul nu îşi poate exercita dreptul de retragere pentru furnizarea de bunuri sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătății sau din motive de igienă și care au fost desigilate: produse alimentare, produse cosmetice, produse de lenjerie, produse electronice care au intrat in contact cu pielea/parul/cavitatea bucala/urechi, filtre și cartușe filtrante, cartușe refil, acumulatori, cartușe imprimantă, etc .
5. Categorii de produse care nu pot fi returnate decat sigilate:
Următoarele categorii de produse NU se pot returna decat sigilate:
1. Consumabile (filtre și cartușe filtrante, filre carbon, cartușe refil, acumulatori, cartușe imprimantă, accesorii birotică și papetărie etc.);
2. Produse de îngrijire personală, cosmetice, parfumuri;
3. Produse pentru igiena intimă (absorbante, irigatoare, gel intim,reserve periute de dinti, etc.) și igiena dentară (periuțe de dinți, irigatoare bucale etc.)
4. Extensii de garanții;
5. Birotica și papetărie;
6. Produse pentru copii și nou-născuți (scutece și hrană, igienă și îngrijire etc.);
7. Articole pentru gravide (accesorii maternitate și cosmetice gravide etc.);
8. Daca ai cumparat mai multe produse de acelasi fel si vrei sa le returnezi pe toate, doar unul dintre produse poate fi desigilat, restul de produse le putem accepta doar daca sunt sigilate.
9. Produsele aduse in stoc in urma unei comenzi speciale ferme si a efectuarii platii in avans, nu pot fi returnate.
10. Din motive de igiena nu se accepta retur produse de tip Căști Earbuds, in-ear (care se introduc în ureche), care au fost desigilate.
Aceste limitari se aplica conform OUG 34/2014 art. 16.
6. Categorii de produse care nu pot fi returnate.
Produse excluse, fara drept de returnare
1. produse confectionate dupa specificatiile prezentate de consumator sau personalizate in mod clar
2. produse susceptibile de a se deteriora sau a expira rapid
3. produse consumabile desigilate aferente oricarei categorii de produse din oferta
4. produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena si care au fost desigilate de consumator - anumite produse din categoria INGRIJIRE PERSONALA, MAMA SI COPILUL sau SPORT SI FITNESS care se folosesc pentru igiena / ingrijire corporala sau pentru alimentatie.
5. produse care sunt, dupa livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente
6. inregistrari audio, video, sau programe informatice sigilate, care au fost desigilate
7. furnizarea de continut digital care nu este livrat pe un suport material
Aceste exceptii se aplica conform Art. 16 din O.U.G. 34/2014.
Produsele comandate si ridicate din punctul de lucru (showroom magNET.ro) nu pot fi returnate, deoarece acestea pot fi verificate/testate la momentul ridicarii, asa cum pot fi verificate/testate intr-un magazin de profil.
7. Alte informatii.
Expeditorul raspunde cu privire la corectitudinea datelor inscrise pe documentul de transport (AWB), cat si de ambalarea corecta si etichetarea coletelor.
Coletele trimise de catre expeditor trebuie sa fie ambalate intr-un mod care sa protejeze produsul de factorii ce pot duce la deteriorarea acestuia pe toata durata transportului (se recomanda folosirea elementelor de siguranta, ex: poliester, carton, folie bule de aer, etc. ). De asemenea, se recomanda ambalarea coletului astfel incat sa corespunda greutatii, formei si naturii continutului, cat si modului si duratei transportului. Ambalajul trebuie sa protejeze continutul astfel incat sa nu poata fi deteriorat prin presiune sau manipulari succesive, putând fi, dupa caz, din cutii de carton, placaj, lemn, plastic umplut cu polistiren.
Termenul de analizare al unei solicitari de retragere din contract poate varia intre 1 - 14 zile de la receptia produsului dar nu va depasi termenul legal de rambursare contravalorii in conformitate cu legislatia in vigoare.
Returnarile prin curierat rapid nu se vor face cu ramburs. Returnarea sumelor de bani achitate se vor realiza ulterior prin transfer bancar.
In vederea evitarii refuzului coletelor deteriorate si pentru verificarea integritatii produselor si accesoriilor, recomandam ca returul sa se faca cu posibilitatea verificarii coletului la receptie.
In situatia in care coletul prezinta suspiciunea deteriorarii si nu poate fi verificat in prezenta agentului de curierat (in lipsa optiunii de verificare colet) avesta va fi returnat, urmand a fi recuperat de la domiciliul clientului pe costul operatorului, ulterior va fi incheiat procesul de constatare in prezenta agentului de livrare.
Pentru a solicita eventualele despagubiri de la firma de curierat puteti verificati integritatea produsului returnat in prezenta agentului de curierat si va recomandam sa solicitati incheierea unui proces verbal de constatare.
Conform O.U.G. Nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniştii, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative , "Inainte de expirarea perioadei de retragere, Consumatorul are dreptul de a se retrage din prezentul contract, fara a fi nevoit sa justifice decizia de retragere si fara a suporta alte costuri decat cele prevazute la art.13 alin.(3) si art.14 , in termen de 14 zile calendaristice incepand cu ziua in care intra in posesia fizica a produsului. Cheltuielile de returnare sunt suportate de consumator."
Returnarea se va face in termen de 14 zile calendaristice de la solicitarea de retragere / renuntare / returnare.
Confom O.U.G. 34/2014.
Prelucrarea datelor cu caracter personal in scopul efectuarii returului
In cazul in care nu exista neconformitati iar produsele indeplinesc toate conditiile de retur mentionate mai sus, angajatii magNET.ro vor proceda la intocmirea documentelor financiar-contabile aplicabile, in conformitate cu prevederile legale (factura de retur/avans, dispozitie de compensare, dispozitie de plata, chitanta). Datele necesare intocmirii documentelor mai sus mentionate fac referire la: nume, prenume, domiciliu, seria si nr. CI, cont bancar, dupa caz. Vom folosi datele cu caracter personal in scopul intocmirii documentelor financiar-contabile, conform dispozitiilor legale in vigoare. In cazul in care dumneavoastra nu doriti sa furnizati aceste date, returnarea produselor nu este posibila chiar daca se incadreaza in conditiile de retur mai sus prezentate, intrucat nu ne putem conforma legislatiei din domeniul fiscal.
Costuri de transport si taxe speciale pentru renuntarea la cumparare: toate costurile sunt suportate de catre client.
Costul de transport tur este in valoare de 14.99 lei cu tva inclus si este suportat de client in cazul RETURULUI, indiferent daca produsul a beneficiat de transport gratuit. In cazul Returului, taxa de livrare va fi retinuta din valoarea achitata de client.
Costul de transport retur pentru un produs voluminos/greu este in valoare de 69.99 lei cu tva inclus si este suportat de client in cazul returului/refuzului intrarii in posesie, indiferent daca produsul a beneficiat de transport gratuit sau transport cu pret redus. In cazul Returului, taxa de livrare va fi retinuta din valoarea achitata de client.
Cazurile DOA (DOA - Dead On Arrival) - produse defecte din fabrica - a se intelege produse nefunctionale (care nu pornesc la conectarea in priza, conform instructiunilor producatorului):
Pentru ca ne dorim ca experienta de cumparaturi pe magNET.ro sa fie cat mai placuta pentru client, magNET.ro va face solicitarea de ridicare si inlocuire produs DOA cat mai rapid posibil, in programul de lucru al curierului, pentru cazurile raportate.
Produsul care a fost raportat de catre client drept defect (DOA - Dead On Arrival) în termen de 48 de ore de la recepție, (Atentie! Comunicarea / raportarea cazului se face in scris pe adresa de email office@magNET.ro) :
Va fi returnat prin curier GLS la magNET.ro (dupa informarea primita pe email, magNET.ro va solicita ridicarea produsului prin curier GLS in maximum 3 zile lucratoare).
Atentie!!! Daca clientul nu doreste sa ii fie ridicat produsul prin curierul trimis de magNET.ro si il trimite retur cu o alta firma de curierat aleasa de catre client, magNET.ro NU este responsabil de costurile de transport.
magNET.ro poate refuza colaborarea cu consumatorii care au abuzat de dreptul de a renunta la cumparare. Notificarea acestora se va face anterior impunerii restrictiilor privind vanzarea de produse sau servicii.